Thursday, May 2, 2013

Nova Dress Review

Hi Dolls,
I tested the "Nova Dress" pattern created by Alviana of Popolok Design and here's my review.

The fit: 
 Untuk bahagian baju Nova dress ini, saiznya ok. Cuma pada bahagian kain, saiz kain itu agak besar dan panjang pada anak saya.


 Instruction: 
 Sangat - sangat membantu, especially pada tutorial zip sembunyi.. yang mana sebelum ini menjahit zip sembunyi merupakan "mimpi ngeri" buat saya. Dgn adanya tutorial zip sembunyi yang ada disertakan di dalam pattern ini, dgn rasa gembira saya telah berjaya menjahit zip sembunyi dengan kemas dan saya sangat berpuashati dgn hasilnya. Sekarang saya tidak lagi " 
Now I can do it!!


 Fabric: 
 Kain bahagian plain dan yang bercorak, saya mengunakan English Cotton bermotifkan corak batik, dari D'Comel.. Kenapa corak Batik? saya memilih corak batik sebagai cara untuk mengekspresikan rasa patriotisme yang ada dalam diri saya.. 
#Pray For Sabah, #Pray For Lahad Datu..  

Alteration: 
 Untuk bahagian kain saya terpaksa mengecilkan saiz daripada saiz 7 ke saiz 5.. 

Pattern rating: 
 Very Good

Oh Ya!! Please visit my facebook page and hit like to get the latest update..



Till then My Lovelies! See you in the next post.


Ciao...


 

No comments:

Post a Comment